Monday 23 September 2019

BBM3410Satu2019: Masih Di sini







Cerita yang tidak dapat saya lupakan ialah semasa saya bercuti bersama rakan-rakan. saya dan rakan-rakan telah pergi bercuti di Pulau Pinang selam 3hari 2 malam. ini merupakan pengalaman yang menyeronokkan bagi saya kerana kami dapat menghabiskan masa bersama-sama. kami telah pergi kebeberapa tempat yang menarik disana seperti menaiki kereta kabel di Bukit Bendera, melawati muzium makanan, berjalan-jalan di Penang Art Street, Penang Avatar dan banyak lagi.

Antara aktiviti yang menarik di Bukit Bendera ialah kami harus menaiki kereta kabel untuk sampai di atas bukit. Disana terdapat banyak tempat menarik untuk bergambar dan Udara di atas bukit sangat sejuk dan segar. terdapat juga banyak gerai yang menjual makanan di atas sana. antara makanan yang terkenal disana iala bingsu. semuanya Nampak menyelerakan. seterusnya, muzium makanan juga sangat menarik kerana terdapat banyak replika makanan yang dibuat seperti makanan sebenar. sesiapa sahaja yang masuk pasti akan merasa lapar..hehehe..Penang Street Art merupakan lokasi wajib untuk singgah jika sesiapa sahaja yang berkunjung ke pulau pinang. disana terdapat banyak dinding mural yang cantik untuk bergambar.

perkara yang menarik yang saya tidak boleh lupakan juga ialah makanan yang sedap. Antara makanan yang terkenal di pulau pinang mestilah Pasembor, Mee Udang, Laksa Penang dan banyak lagi. Apa yang lebih berharga ialah masa yang berkualiti bersama rakan-rakan. Saya sedari apabila kami semakin dewasa kami semakin sukar untuk meluangkan masa Bersama kerana semuanya mempunyai komitmen masing. Betapa saya rindukan rakan karib saya Kiah, Shima, Ainnin dan Syafawati. Kalian sentiasa dalam ingatanku..

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019- KETIKA DAN KALIMAT

Alhamdulillah syukur terima kasih Allah atas nikmat dan peluang yang kau berikan pada aku saat ini. Berbaki lagi seminggu sahaja lagi untu...